Selasa, 23 Juli 2013

Puasa dan Kecerdasan Emosional


Katanya, puasa yang kita amalkan dengan baik dan benar bisamelatih dan mematangkan kecerdasan emosional kita.

Nah, sebelum kita bicara tentang Kecerdasan Emosional, kita beretanya dulu: "Apa itu Emosi?"

Emosi adalah dorongan untuk bertindak, rencanaseketika untuk mengatasi masalah yang telah ditanamkan secara berangsur-angsur.Emosi dalam makna paling harfiah didefinisikan di dalam Oxford EnglishDictionary sebagai “Setiap kegiatan atau pergolakan pikiran, perasaan,nafsu, setiap keadaan mental yang hebat atau meuap-luap” Dalam menghadapi peristiwa, akan terjadikerjasama antara pikiran emosional dan rasional. Perasaan memiliki arti pentingbagi pikiran dan pikiran sangat penting bagi perasaan. Namun jika muncul nafsumaka keseimbangan itu akan berubah.

Kecerdasan Emosional atau yang biasa dikenal dengan EQ  (bahasaInggris: emotional quotient) adalah kemampuan seseorang untuk menerima, menilai, mengelola, sertamengontrol emosi dirinyadan oranglain di sekitarnya. Dalam hal ini, emosi mengacu pada perasaanterhadap informasi akansuatu hubungan. Sedangkan,kecerdasan (intelijen) mengacu pada kapasitas untuk memberikan alasan yang validakan suatu hubungan. Kecerdasanemosional (EQ) belakangan ini dinilai tidak kalah penting dengan kecerdasan intelektual (IQ).Sebuahpenelitian mengungkapkan bahwa kecerdasan emosional dua kali lebih pentingdaripada kecerdasan intelektual dalam memberikankontribusi terhadapkesuksesan seseorang.

Menurut Howard Gardner (1983)terdapat lima pokok utama dari kecerdasan emosionalseseorang, yakni mampu menyadari dan mengelola emosi diri sendiri, memilikikepekaan terhadap emosi orang lain, mampu merespon dan bernegosiasi denganorang lain secara emosional, serta dapat menggunakan emosi sebagai alat untuk memotivasi diri.

Ciri-ciri Kecerdasan Emosional:

a. Kendali Diri

Kendali diri adalah pengendalian tindakanemosional yang berlebihan. Tujuannya adalah keseimbangan emosi, bukanmenekannya, akrena setiap perasaan mempunyai nilai dan makna tertentu bagikehidupan manusia. Menurut Goleman, apabila emosi terlalu ditekan dapat membuatkebosanan, namun bila emosi tidak terkendali dan terus-menerus maka akan stres,depresi dan marah yang meluap-luap.

b. Empati

Menurut Goleman, Empati adalah memahamiperasaan dan masalah orang lain, berpikir dengan sudut pandang orang lain danmenghargai perasaan orang mengenai berbagai hal. Empati dibangun berdasarkankesadaran diri, semakin terbuka kepada emosi diri sendiri maka makin terampilkita membaca perasaan orang lain.

c. Pengaturan Diri

Goleman mengatakan bahwa, “Pengaturan diriadalah menangani emosi kita sehingga berdampak positif kepada pelaksanaantugas, peka terhadap kata hati dan sanggup menunda kenikmatan sebelumtercapainya suatu sasaran, mampu pulih kembali dari tekanan emosi”.

d. Motivasi

Motivasi adalah menggunakan hasrat kita yangpaling dalam untuk menggerakkan dan menuntun kita menuju sasaran, emmbantu kitamengambil inisiatif dan bertindak sangat efektif, serta untuk bertahanmenghadapi kegagalan dan frustasi.

e. Keterampilan Sosial

Keterampilan sosial adalah menangani emosidengan baik ketika berhubungan dengan orang lain dan dengan cermat membacasituasi dan jaringan sosial, berinteraksi dengan lancar, menggunakanketerampilan ini untuk mempengaruhi dan memimpin, bermusyawarah sertameyelesaikan perselisihan, dan untuk bekerjasama dan bekerja dalam tim.

Apakah anda sudah mengetahui manfaat darikecerdasan emosional anda?

Ternyata banyak sekali manfaat darikecerdasan emosi. Menurut Goleman, dengan kecerdasan emosi seseorang mampumemiliki kemampuan untuk melepaskan diri dari suasana hati yang tidakmengenakkan seperti marah, khawatir dan kesedihan. Hal ini akan membuatseseorang menjadi terkendali, dan dengan terkendalinya emosi sama terkendalinyadorongan hati. 

Dengan demikian orang yang cerdas emosinya akan dapat menjalanikehidupan dengan tenteram, bahagia dan wajar, karena dia dapat mengenali danmengelola emosi diri sehingga perilakunya dapat terkendali dan emosinya memberimakna yang lebih baik.

Senin, 01 Juli 2013

Sesorah


Sesorah yaiku ngandharake gagasan, panemu, informasi ana ing sa-ngarepe wong akeh kanthi cara lisan. Ancase nindakake sesorah yaiku kanggo menehi kawruh, ajak-ajak marang kang ngrungokake supaya gelem tumindak kaya kang diandharake mau. Sesorah kang nengsemake iku ora awujud pakecapane wae nanging uga kabangun saka patrape wong kang guneman.
Patrape wong wasis guneman yaiku:
1)    Solah bawa kang lumrah
2)    Ndeleng marang wong kang diajak guneman
3)    Nampa panyendu utawa susulan
4)   Solah bawane nengsemake
5)    Gandhang swarane lan guneman ora kesusu
6)    Lancar gunemane
7)    Angen-angen logis
8)    Mumpuni utawa nguwasani apa kang dirembug
9)    Miwiti anggone micara manawa wis antuk palilah lan swasane apik
10) Urmat lan nuwuhake rasa paseduluran sarta ana prenesane utawa geguyonan
Dene kang ora kena ditindakake nalika sesorah yaiku:
1.     Ngadeg tanpa ngatekake papan panggonan
2.    Ngadeg kanthi lendhehan podium
3.    Ngadeg kaku utawa kosok baline, lemes ora ana greget
4.    Ngadeg kanthi sikil rapet utawa mbegagah amba
5.    Ngadeg kanthi lelambaran sikil siji
6.    Siaga  kang digawe-gawe
7.    Ngguyu kanthi digawe-gawe
8.    Mbesengut
9.    Gugup
10.  Ora ngatekake kang diajak guneman
Nalika nindakake sesorah kudu nggatekake bab-bab kaya ing ngisor iki, antarane:
a.    Migunakake klambi kang sopan lan pas swasanane
b.    Sikap awake kang kurang prayoga
c.    Owah-owahane ulat
d.    Obahe awak kang kurang becik
e.    Carane nggoceki mikrofon
Kanggo ngilangi rasa minder nalika micara gatekna cara ing ngisor iki:
a)   Nguwasani isi kang bakal dirembug
b)    Nganggo sandhang panganggo sing rapi
c)    Rumangsa yakin manawa kang diadhepi iku sajajar
Dene nulis sasorah luwih dhisik kudu nemtokake:
A.  Salam pambuka
Salam pambuka iku werna-werna gumantung marang kahanan lan marang sapa anggone tanggap wacana. Tuladhane yaiku sugeng dalu, assalamu'alaikum, lan liya-liyane.
B.   Purwaka basa
Purwaka basa iku isine atur panuwun marang para tamu sing wis gelem nglonggarake wektu minangkani panyuwunane sing duwe gawe.
C.    Surasa basa
Surasa basa iku babagan perkara utawa bab kang diandharake.
D.  Wasana basa
Wasana basa iku atur panuwun lan njaluk pangapura menawa ana kekurangan anggone nindakake sesorah utawa pidhato.
E.   Salam penutup
Tuladhane yaiku nuwun, wasalamu’alaikum, lan liya-liyane.
Supaya anggone gawe sesorah luwih gampang, mula kudu gawe cengkorongane dhisik menawa wis digawe bajur diandharakake. Anggone ngandharakake kanthi maneka metode, antarane:
Ø  Metode naskah, tegese sesorah sing dumadi saka maca naskah kang komplit wiwit bebuka nganti tumekaning panutup.
Ø  Metode serta merta, tegese tanpa ana persiapan, ujug-ujug diakon sesorah ing sawijining acara.
Ø  Metode apalan, tegese menehi sesorah kanthi ngapalake luwih dhisik naskahe.
Ø  Metode nyiapake cathethan kang isine babagan ringkesaning isi sesorah.
Wong sesorah iku kudu duweni etika utawa tata krama antarane yaiku:
v  Anggone guneman ora clega-clege, nglantur
v  Prayogane wose wae, cekak, aos, tur mentes
v  Ora ngulur-ngulur wektu, kudu bisa maca kahanan
v  Aja klumalungkung, yen ngadeg kudu ndeleng swasana kiwa tengene wae.
v  Tetep nuduhake yen nguwasani kahanan, ora kok malah ngatonake ora isane.

Musyawarah


Musyawarah yaiku rembugan sawijining kahanan utawa perkara, rembugan kuwi dilakoni luwih saka wong loro supaya bisa golek udharane perkara kanggo mrantasi perkara kang diadhepi.
Menawa mirengake musyawarah kudu temenan, dipahami luwih dhisik lagi wenehi tanggepan, mahamine kudu objektif ategese ora nyawang sapa kang ngendhikan nanging apa sing dingeendhikake. Iku supaya ora dadi padudon amarga salah anggone nampa pamanggih.
Carane nanggepi musyawarah iku bisa wujud pendapat, ide, kritik utawa dene dukungan.
Musyawarah iku bisa kasil menawa nggatekake bab-bab kaya ing ngisor iki, antarane:
1)    Saben anggota musyawarah kudu mangerteni perkara kang dirembug ing musyawarah.
2)    Para anggota musyawarah kudu tanggung jawab lan ngurmati antarane anggota siji lan anggota liyane.
3)    Pemimpin musyawarah kudu nduweni kawibawaan lan ngurmati para anggota musyawarah.

Tembung


Tembung yaiku rerangkening swara kang kawedhar saka jroning tutuk kang ngemu tegese lan dingerteni surasane. Saben rerangken tembung kang metu saka jroning tutuk tur ngemu teges, iku diarani ukara. Dene yen ana rerangken swara kang metu saka jroning tut tanpa mawa teges, rerangken swara iku ora kalebu tembung.
Menurut awujud, tembung kaperang maneh udakara dadi telung wujud, yaiku
1.      Tembung lingga
Tembung lingga yaiku tembung kang isih wutuh kang durung oleh tambahan apa-apa. Tuladhane: tangi, angkut, bali lan liya-liyane.
2.    Tembung wod
Tembung wod  yaiku tembung sakecap utawa sawanda sing wis ngemu teges utawa surasa. Tuladhane: byak, tir, tho, lan liya-liyane.
3.    Tembung andhahan
Tembung andhahan yaiku tembung sing wis owah saka asale, amarga wis oleh ater-ater, seselan utawa panambang. Tuladhane: makani, menehake, lan liya-liyane